Thursday, July 19, 2012

HANAA 1st DRESS

Actually dress ni siap da lama, baru ada masa nak mengupload gambar..percubaan pertama jahit dress hanaa..ehehe..kain ni da lama beli, masa kakak tasnim kecik lg kot..tak terbuat ape..tp kualiti kain cotton vietnam ni mmg cantik dan tahan, warna tak luntur. Dulu ada jual sket, ni ada balance blh wat dress hanaa..baju kurung kakak tasnim in progress..thn ni tema hijau lagi, mcm 2 yrs ago..tp ni tadeklah plain sangat..saya ikut pattern baju siap, terjemahkan ke atas kertas dan potong kain.

Kalau perasan depan tu ada pink lace macam kat bawah tu..sbnrnya ini tidak dirancang..tapi saya tersalah gunting kain ke, pattern saya lukis silap ke ape terbelah gak tengah tu..so godek2 laci jahitan ada jumpa lace ni da lama beli tak wat ape..so saya fikir lah kreativiti letak tgh tu, dan letak gak kat bwh dress nak suh nampak seragam..ehehe..


all in all saya amat berpuas hati dgn first dress ni dan oleh yg demikian, saya da siap satu lagi dress tuk hanaa...alhamdulillah..nanti saya upload yer..rasa puas hati sangat dpt jahit baju tuk anak2..

4 comments:

NoEn said...

wah...cantik la...w/pun salah org xthu...org mesti ingat tu fashion ;)

Unknown said...

kite berazam suatu hari nanti nak pandai jahit dress macam awak..huhu..

Mila@Rimbun said...

cantik sgt... best ada ramai gegirl.. boleh buat baju banyak2 hihii.

Unknown said...

tula, rasa mcm addicted betul..tini ni baru nak blajar2..kain ada banyak tp masa tak banyak..ehehe

Related Posts with Thumbnails