Tuesday, June 26, 2012

IMPIAN MASA CUTI PANJANG..

Dulu masa before+masa pregnant selalu berangan nakwat macam2 bila da bersalin dan bercuti panjang (3 bulan) lps pantang nanti. Harini Alhamdulillah baby da 40 days. Actually masa before 40 days pun saya da wat macam2..contohnya, day 5 – da pergi interview tmpt saya keje for career enhancement la kononnya kan. Tatau dapat ke tak sbb compete dgn ramai senior2. Kalau ada rezeki adalah. Saya rasa saya da cuba yg terbaik, yerlah masa tu baru 5 hari bersalin, jalan pun slow2 lagi. Study?jauh skali..masa tu tgh adjust timing nak pump susu, nak sesuaikan dgn beranak 3 and so on. So masa gi interview tu tawakkal jerlah..ehehe..

Sekarang ni pun saya da ada mula menjahit sket2. Bukan jahit mesin lagi..just jahit tangan je. Nak mengait tadek kemahiran, xsempat belajar.. Nanti sy share ape yg saya jahit tangan tu. Mmg sy da standby material masa before bersalin lagi..

Saya juga da mula masuk bilik jahit balik (in fact now blogging dari bilik jahit) sementara baby hanaa tgh tido ni. Saya da mula usha2 kain yg nak dijahit sarung bantal. Da quite sometime saya tak jahit sarung bantal. Haritu masa pregnant, ma kat kg tolong jahitkan sbb saya beli kain tapi xsempat nak jahit sarung bantal. Yang lama2 saya nak buang atau kalau bibik part time yg bersihkan rumah saya tu nak, saya nak bagi dia. Sarung bantal ni kena banyak dan skrg penggunaan bantal makin banyak sbb Tasnim suka ikut Papa tidur 2 bantal, pastu kat bilik guest pun saya sudah letak banyak2 bantal sbb lately ni kerap dapat guests in a big group. Alhamdulillah..saya suka kalau tetamu datang sbb teringat ustaz ajar, tetamu datang bawak rezeki dlm rumah kita, insyaAllah. So saya berangan, sambil2 jaga baby hanaa saya nak gunting kain tuk wat sarung bantal tu. Later bila da boleh menjahit saya nak jahit lah. After 60 days da boleh kot kan menjahit?

Saya juga dok usha2 kain nakwat baju raya kakak Tasnim. Da ada dah kain cotton Vietnam lagi mama pilih (ecece, macam pilih kain kat kedai la plak) tp jgn tatau bilik jahit saya ni banyak sangat kain, mostly in a small measurement, ngam2 nakwat baju budak2. Baby Hanaa?hmm..mula2 plan nakwat baju kurung..tp nanti sian dia panas plak sbb nanti dia baru nak masuk 3 months masa raya nanti. So pakai baju biasa jer la. Mama pun excited nak pakaikan baju yang orang dok kasi masa lahir haritu. Banyak sangat. Alhamdulillah, rezeki baby.

Oklah, kalo dok bilik ni berejam2 pun takkan habis aktiviti saya disini. Nak wat keje lain lak. InsyaAllah jumpa lagi di next entry.

No comments:

Related Posts with Thumbnails